PKN

1. Kerkenraad
  2 ouderlingen, 2 diakenen, 2 kerkrentmeesters
  1. Het eigen beleidsplan van de diaconie
Gaat uit van de dienst aan de medemens; hulp bij individuele nood alsook ondersteuning van organisaties ( Kerkelijk, maatschappelijk, plaatselijk of ergens in de wereld)
  1. Beloningsbeleid
Er is geen sprake van bezoldiging van bestuurders met uitzondering van kleine onkosten vergoedingen. Middelen die ons uit het verleden zijn nagelaten worden beheerd door het K.K.G. ( Kantoor der Kerkelijke Goederen) die hiervoor de kosten in rekening brengt.
  1. Doelstelling en middelen
Hulp schenken bij financiële nood. Blankenham is een kleine kerkelijke gemeente, toch heeft de diaconie continuïteit door collecten in diensten als ook inkomsten uit middelen die haar in het verleden zijn nagelaten.
  1. Verslag activiteiten
We leveren financiële bijdragen zowel volgens kerkelijke roosters als na individuele selectie. In de roosters is bijv. Kerk in Actie opgenomen en regionaal diaconaal werk. Door eigen selectie zijn er giften aan jeugdwerk, dorpswerk en hulporganisaties in binnen en buitenland. Ook het geven van attenties aan ouderen en aandacht bij ziekte, rouw en trouw rekent de diaconie tot haar werk. Controle op de financiën wordt gedaan door het “Kerkelijk Bureau Salland” die ook het bijgevoegde Ambi verslag maakt.

Klik op de link naar de ANBI gegevens jaarcijfers 2021

Blankenham PG DIA J2022 - ANBI